מחלקת הפקה

מהי מחלקת הפקה?

הפקה בקולנוע וטלוויזיה- כולנו מכירים את המילה "הפקה" , בדרך כלל בהקשר כללי של הפקת הסרט או הפקת הסדרה.

היום נתייחס למילה הפקה בהקשר ל"מחלקת ההפקה" בתוך ההפקה של סרט/סדרה.

מבנה ההפקה

פה מדובר במבנה הפקה בקולנוע וטלוויזיה בהפקות ישראליות.

זה עובד קצת אחרת כשזו הפקה בקולנוע וטלוויזיה אמריקאית למשל.

בראש הפירמידה של הפקה בקולנוע וטלוויזיה עומד המפיק הראשי, הוא עובד של חברת ההפקה, וזה שיטפל בהפקה עד לשלב בו היא יוצאת לפועל.

אם יש לחברת ההפקה תסריט בלי במאי, הוא גם יגייס את הבמאי המתאים לפרויקט.

בדרך כלל הוא יטפל בכמה הפקות במקביל.

מרגע שהן יוצאות לפועל, יפקח עליהן ויעביר את הסמכות לטיפול בהפקה למפיק בפועל שגויס להפקה זו.

המפיק בפועל הוא פרילאנס כמו שאר הצוות והשחקנים וגיוס על ידי חברת ההפקה לעבודה בהפקה ספציפית.

הוא מקבל תקציב אשר אותו הוא צריך לתכנן ולחלק בהתאם לכל גורמי ההפקה לפי הפרמטרים של ההפקה הספציפית.
הוא יורד לרזולוציות של שכר של כל איש צוות (כולל התסריטאי, הבמאי והשחקנים).
תקציב לכל גורם לוגיסטי (קייטרינג, השכרת ציוד וכו') כדי להגיע לתכנון מדויק של תקציב ההפקה.   

זאת תוך התחשבות בכמות ימי הצילום המתוכננת לאחר פירוק גס שעשה עוזר הבמאי בשלב ראשוני.

המפיק תמיד ישמור אחוז מסוים להוצאות בלתי צפויות שכן סביר להניח שיהיו כאלו…

לאחר מכן יגייס המפיק בפועל צוות:

  • מנהל הפקה
  • מנהל לוקיישנים/ סקאוטר
  • מתאם הפקה
  • צלם
  • ע. במאי
  • מעצב אומנותי
  • מעצב הלבשה
  • מלהק

בהמשך יגוייס גם שאר הצוות.

לכל יום צילום מכינים דף קריאה (קולשיט) עם פירוט של כל סצנה במהלך היום.

 

לחצו כאן לקריאת מאמר הסבר מפורט בנושא עבודה של ע. במאי 2

המפיק בפועל אחראי על תכנון וניהול התקציב , משלב הפרה פרודקשן ועד לסיום הפוסט פרודקשן .

פרה פרודקשן, צילומים ופוסט

השלב הבא יהיה פרה פרודקשן שיבוצע על ידי אותו צוות מצומצם

  • ליהוק
  • מציאת לוקיישנים
  • תכנון לו"ז של הפרה פרודקשן
  • פירוק התסריט על ידי המחלקות
  • בניית תכנית צילומים ראשונית על מחלקת בימוי
  • תכנון קונספט הצילום ע"י הצלם והבמאי לקראת יצירת שוטינג.

בפרה פרודקשן כבר הצוות יתרחב ויהיה כמעט מלא. 

המפיק בפועל ינהל יחד עם מחלקת בימוי את הלו"ז ויחד ידאגו שהכל יקרה:

  • שוטינג
  • מדידות
  • טסטים
  • סיורי לוקיישנים
  • חזרות

בקיצור, כל מה שצריך להיות מוכנים לצילומים שיתקיימו במועד.

תחת המפיק בפועל נמצא מנהל ההפקה, שדואג לסגירה ותיאום של כל הלוגיסטיקה להפקה.

מתאם ההפקה גם יטפל בנושאי ההסעות של הצוות והשחקנים, קופות קטנות ועוד

בסופו של דבר יחד עם עוזרי הבמאי, מחלקת ההפקה דואגת לוודא שכל המחלקות עושות את הנדרש בזמן הפרה פרודקשן.

בזמן הצילומים מחלקת ההפקה ראשונה להגיע לארגן את הכל לקראת הצוות והאחרונה לעזוב בסיום.

מחלקת ההפקה ממשיכה לעבוד גם שהצילומים נגמרים ודואגת לוודא סגירות אחרונות :

שכר של הצוות , החזרת הציודים ע"י המחלקות השונות, תשלומים לספקים והנעת תהליך הפוסט פרודקשן.

 לרוב יועסק מפיק פוסט לטיפול בכל נושא הפוסט פרודקשן – עריכת אופליין (התוכן של הפרויקט) עריכת אונליין (תמונה), sfx  אם יש, ועריכת סאונד.

מפיק הפוסט יתאם את עבודת כל הגורמים האלו, שכמובן יעבדו בשיתוף עם הבמאי והצלם.

רוצים לדעת עוד על הפקה בקולנוע וטלוויזיה?

לחצו כאן לקריאת מאמר הסבר מפורט בנושא סיור לוקיישן

נושאים נוספים

[ARTICLE-TAGS]
שאלות על מחלקת הפקה? לחצו כאן למעבר לאתר של איגוד המפיקים

נגישות