היום נתייחס למילה הפקה בהקשר ל"מחלקת ההפקה" בתוך ההפקה של סרט/סדרה.
זה עובד קצת אחרת כשזו הפקה בקולנוע וטלוויזיה אמריקאית למשל.
בראש הפירמידה של הפקה בקולנוע וטלוויזיה עומד המפיק הראשי, הוא עובד של חברת ההפקה, וזה שיטפל בהפקה עד לשלב בו היא יוצאת לפועל.
בדרך כלל הוא יטפל בכמה הפקות במקביל.
מרגע שהן יוצאות לפועל, יפקח עליהן ויעביר את הסמכות לטיפול בהפקה למפיק בפועל שגויס להפקה זו.
המפיק בפועל הוא פרילאנס כמו שאר הצוות והשחקנים וגיוס על ידי חברת ההפקה לעבודה בהפקה ספציפית.
הוא מקבל תקציב אשר אותו הוא צריך לתכנן ולחלק בהתאם לכל גורמי ההפקה לפי הפרמטרים של ההפקה הספציפית.
הוא יורד לרזולוציות של שכר של כל איש צוות (כולל התסריטאי, הבמאי והשחקנים).
תקציב לכל גורם לוגיסטי (קייטרינג, השכרת ציוד וכו') כדי להגיע לתכנון מדויק של תקציב ההפקה.
זאת תוך התחשבות בכמות ימי הצילום המתוכננת לאחר פירוק גס שעשה עוזר הבמאי בשלב ראשוני.
לאחר מכן יגייס המפיק בפועל צוות:
בהמשך יגוייס גם שאר הצוות.
לכל יום צילום מכינים דף קריאה (קולשיט) עם פירוט של כל סצנה במהלך היום.
לחצו כאן לקריאת מאמר הסבר מפורט בנושא עבודה של ע. במאי 2
המפיק בפועל אחראי על תכנון וניהול התקציב , משלב הפרה פרודקשן ועד לסיום הפוסט פרודקשן .
פרה פרודקשן, צילומים ופוסט
בפרה פרודקשן כבר הצוות יתרחב ויהיה כמעט מלא.
בקיצור, כל מה שצריך להיות מוכנים לצילומים שיתקיימו במועד.
תחת המפיק בפועל נמצא מנהל ההפקה, שדואג לסגירה ותיאום של כל הלוגיסטיקה להפקה.
מתאם ההפקה גם יטפל בנושאי ההסעות של הצוות והשחקנים, קופות קטנות ועוד
בזמן הצילומים מחלקת ההפקה ראשונה להגיע לארגן את הכל לקראת הצוות והאחרונה לעזוב בסיום.
שכר של הצוות , החזרת הציודים ע"י המחלקות השונות, תשלומים לספקים והנעת תהליך הפוסט פרודקשן.
מפיק הפוסט יתאם את עבודת כל הגורמים האלו, שכמובן יעבדו בשיתוף עם הבמאי והצלם.
לחצו כאן לקריאת מאמר הסבר מפורט בנושא סיור לוקיישן

