באירוע דיברנו על חשיבות העבודה של עוזר במאי בהפקות.
התחלנו חלש בגלל קצת בעיות טכניות עם הזום שהפריעו ללילך להתרכז, אבל אחרי כמה דקות התיישרנו, סבלנות (:
עוזר במאי, מה הוא עושה?
פרה פרודקשן- הכנת תכנית צילומים – איך עושים את זה? פירוט התהליך, מאיפה מביאים את המידע להכנת המסמכים הדרושים.
- מהם המסמכים איתם אנחנו עובדים ולמה חשוב לא להתעצל ולהכין אותם.
- תיאום בין המחלקות השונות- ע. במאי הוא הלב של ההפקה והוא מקבל מידע מהמחלקות ומפיץ אותה החוצה. תהליך עבודה נכון בתיאום עם המחלקות יעזור לכם לצאת מוכנים לצילומים
- עבודה של ע. במאי/ת על סט הצילומים עצמו – איך מנהלים נכון את הצוות, איך עובדים נכון מול המחלקות, מחשבה קדימה, יחסי אנוש.
הכל נאמר בדגש על סטים של סרטי גמר והפקות קטנות שאין בהן צוות מקצועי מלא (הרוב כנראה יהיו סטודנטים).
בהפקות מסוימים אף לא יהיה ע. במאי כלל !
הסברנו מה המשמעויות של ההחלטה לעבוד על סט ללא ע. במאי/ת. - איך בוחרים את איש הצוות המתאים לתפקיד – התכונות שחשוב שיהיו לו/לה, התאמה וחיבור בין הבמאי/ת לבין העוזר/ת שלו/ה, מה הוא/היא צריכים לדעת כדי לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר גם אם אין להם/ן ניסיון קודם בתפקיד בהפקות.
לילך זילברברג ע. במאי/ת לשעבר בהפקות קולנוע וטלוויזיה, פירטה על תהליך בניית תכנית צילומים נכונה:
- פירוק התסריט- כל האלמנטים של כל המחלקות. על מה צריך להקפיד ואיך זה משפיע על תכנית הצילומים.
- יצירת בורד (תכנית צילומים), קולשיט, וכל המסמכים שניצור ונפיץ למחלקות.
- איך מנהלים סט בצורה נכונה.
- טיפים וסיפורים מחוויות אישיות מעבודתה של לילך על סטים שונים – קולנוע, טלוויזיה, סרטי גמר וכו'.
בסוף היו קצת שאלות מהמשתתפים. וגם אתם/ן מוזמנים להפנות שאלות ללילך והיא תשמח לענות.